Σάββατο, Ιουλίου 14, 2007

Τραβάω άλλο ζόρι...

Δεν είχα σκοπό να μπλογκάρω, Σαββατιάτικα. Λίγο, όμως, το ότι την είδα, για δεύτερη φορά, λίγο το ότι με «τσίγκλισε» ένα ανώνυμο σχόλιο, αποφάσισα να γράψω κάτι.
Κατ αρχήν να ξεκαθαρίσω ότι φυσικά και θέλω να ξαναβρεί τον εαυτό της η Κατερίνα. Διαφορετικά, δεν είχα κανέναν λόγο να δεχτώ να κλειστεί, για τρεις βδομάδες αρχικά –ίσως και για παραπάνω- σε τρελάδικο. Γιατί, να μην παίζουμε με τις λέξεις, σε τρελάδικο κλείστηκε. Με δική της απόφαση, βέβαια, αλλά με τη συναίνεσή μου. Ήρθε, με βρήκε, μου είπε:
«Μπορείς να ζήσεις τρεις βδομάδες χωρίς εμένα»;
«Τι εννοείς»;
«Θα πάω, τελικά, σε κλινική».
«Το σκέφτηκες καλά; Είναι μεγάλο βήμα αυτό που πας να κάνεις».
«Δεν υπάρχει άλλος δρόμος… Το σκέφτηκα πάρα πολύ καλά».
«Τότε, μη σκέφτεσαι εμένα. Δεν είμαι ούτε κουτσός, ούτε κουλός, ούτε χαζός. Μια χαρά μπορώ να ζήσω μόνος μου, όσο χρειαστεί. Πολύ περισσότερο, μια χαρά μπορώ να ζήσω μόνος μου τρεις εβδομάδες, ειδικά αν είναι να σε δω μια χαρά».
Αυτός ήταν ο διάλογος. Διάλογος άμεσος, ειλικρινής. Χωρίς να τον έχω προσχεδιάσει, χωρίς να τον έχει σκεφτεί. Έτσι μας βγήκε, αυτά είπαμε. Νομίζω ότι και οι δύο δείξαμε αγάπη.
Αλλά, όπως έγραψα και στο σχόλιό μου στον ανώνυμο,
«Και, τέλος πάντων, σ αυτό το Blog βγάζω εσώψυχα. Και αν έλεγα ότι "να γίνει καλά και δε με νοιάζει, ας με παρατήσει, ας φύγει μετά", θα έλεγα φριχτά ψέμματα. Με νοιάζει και με παρανοιάζει, όπως θα ένοιαζε τον καθένα. Που έφαγε το ζόρι, πέρασε τα δύσκολα κι εκεί που ελπίζει πως θα ζήσει με τον άνθρωπό του, ευτυχισμένος, ξανάρχεται η δυστυχία. Δεν κατάλαβα... Γιατί σε σοκάρει να θέλει κάποιος να ζήσει ευτυχισμένος; Ο Χριστός σταυρώθηκε πριν 2007 χρόνια, η μητέρα Τερέζα πέθανε πρόπερσι και τον Γκάντι τον σκότωσαν όταν ήμουν παιδί. Κι ό,τι κάνουμε, ως άνθρωποι, δεν το κάνουμε από ανιδιοτέλεια. Κάπου αποσκοπούμε. Όλοι μας. Εγώ αποσκοπώ στο να ζήσω ευτυχισμένος με τον άνθρωπό μου, μετά από πέντε χρόνια Ζοριού».

Δε θα ντραπώ να παραδεχτώ ότι είμαι άνθρωπος. Κι ότι θέλω να ζήσω μαζί της, όταν δε θα έχει κανένα πρόβλημα. Όταν θα μπορώ να δω μαζί της μια ταινία ως το τέλος, χωρίς να την παίρνω από τον κινηματογράφο κοιμισμένη και να την πηγαίνω κατευθείαν στο κρεβάτι της. Όταν θα μπορώ να πάω μια εκδρομή μαζί της, ή διακοπές, χωρίς να παρακολουθώ πόσες μπίρες ήπιε και πως θα γίνει να είναι καλά στην παραλία ή στο βουνό. Όταν θα μπορώ να καθίσω για μια σόδα στο μπαράκι, χωρίς να ψάχνω χρήματα να πληρώσω τον τεράστιο λογαριασμό από μπίρες. Όταν θα μπορώ να πάω σε μια συναυλία και να χορέψω επειδή μας ξεσήκωσε η μουσική κι όχι επειδή με τράβηξε με το ζόρι, μεθυσμένη, επειδή κάποιος τυχαίος, που καθόταν δίπλα, δεν την ακολούθησε στο χορό της. Όταν θα μπορώ να ξυπνήσω την άλλη μέρα το πρωί και να μιλήσω μαζί της για όσα έγιναν. Και να μ ακούει. Και να την ακούω. Και να θυμάται. Να μην με κοιτά λες και ήρθα από τον Άρη.
Και πείτε μου, τώρα, στα ίσα και παλικαρίσα: Ποιος από σας δε θα στεναχωριόταν, δε θα πικραινόταν, αν ο άνθρωπος με τον οποίο πέρασε τόσα, τώρα που είναι «μια χαρά» επιλέγει να ζήσει όλα αυτά με κάποιον ουρανοκατέβατο;
Ε, ανώνυμε;
Δεν πιστεύω ΚΑΘΟΛΟΥ αυτούς που λένε «ας είναι καλά κι ας είναι μακριά μου». Φυσικά και το εύχεσαι αυτό. Δε θα φτάσεις και στο άλλο άκρο, να καταριέσαι αυτήν/όν που σ άφησε –κάτι τέτοιο θα ήταν αρρωστημένο κι αηδιαστικό. Αλλά αν (λέμε αν) σε παρατήσει, είσαι ψεύτης με περικεφαλαία, αν ισχυριστείς ότι θα χαμογελάσεις, θα της/του χαϊδέψεις τα μαλλιά και θα πεις «τώρα φεύγω απ τα ονειρά σου και καλή τύχη όπου κι αν πας» -και θα το εννοείς. Ναι, θα το κάνεις –κι εγώ θα το ΄κανα- αλλά από μέσα μου θα σπάραζα. Και μόλις μου γυρνούσε την πλάτη κι απομακρύνονταν, θα ξεσπούσα σε κλάματα.
Επειδή, λοιπόν, σ αυτό το Blog έγραφα ΠΑΝΤΑ αλήθειες, και τώρα έγραψα την αλήθεια. Ότι θα με πείραζε η απόρριψη.
Βάζω μια τελεία σ αυτό, για να δούμε και το ζόρι μας.
Λοιπόν, πάει καλά. Τα χέρια της δεν τρέμουν (έχει να πιει από τα ξημερώματα της Τρίτης) και είναι γεμάτη ζωή. Η επιδερμίδα της έχει ανανεωθεί, μέσα σε τόσες λίγες ημέρες. Δεν πίστευα στα μάτια μου. Έχει ζωή μέσα της.
Παραβίασα, λίγο, τις συμβουλές των γιατρών. Της πήγα mp3 με τα αγαπημένα της τραγούδια. Απέφυγα το cd και τα δισκάκια και λόγω όγκου και λόγω του ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Συμπλήρωσε τέσσερις μέρες έγκλειστη. Τη Δευτέρα θα μιλήσω με τους γιατρούς.
Έχω πολλά να γράψω, αλλά αισθάνομαι πως παραβιάζω έναν προσωπικό κόσμο. Ως τώρα, ο αλκοολισμός της ήταν κάτι φανερό, σε όλους. Δεν αισθανόμουν άσχημα όταν έγραφα γι αυτόν, επειδή όλοι το γνώριζαν. Τώρα, όμως; Τώρα κάνει μια προσπάθεια. Μεγάλη. Δύσκολη. Έχω το δικαίωμα να βγάζω φόρα παρτίδα τον αγώνα της;

10 σχόλια:

Sleeping_Satelite είπε...

na ksereis pws se niwthw oso kanenas allos...
kati paromoio mou sunevei me ton filo mou.. an theleis milame kapoia stigmi.

eva

araXne είπε...

xairomai me tis ekselikseis kai sou eyxomai o,ti kalytero :)
Symfono me ayta pou grafeis-elpizo na einai kala kai na eiste mazi! :)

maya είπε...

όπως είπες το blog είναι για γράφεις ό,τι νοιώθεις. μην χαλιέσαι με ανώνυμα σχόλια. ό,τι ζεις είναι ανθρώπινο και η αντιμετώπιση σου επίσης. τι ωραίο και ουτοπικό να είσαι ο γκαντι...ε δεν είναι έτσι.
στο πρώτο σχόλιο του βέβαια έχει μια δόση αλήθειας ζωής. πολλές φορές αυτό που σου θυμίζει το πριν που ήταν επίπονο, δεν αντέχεις την θυμηση του. αλλά αυτό ισχύει και για σένα.

εύχομαι να καταφέρει η κατερίνα να βγει απο τον γολγοθά της. για ΠΑΝΤΑ. Να μην ξανακυλίσει σε κάποιο πρόβλημα. ξέρεις, μετά συνεχίζεται το ζόρι. ελπίζω να μην είσαι πάντα με την ανησυχία. να ροδαλέψει κι άλλο το δέρμα της και ν'ακούσεις το νηφάλιο γέλιο της πολλές φορές στο μέλλον.
φιλιά και υποστήριξη πολλή.
χ
γράφε Ο,ΤΙ ΓΟΥΣΤΆΡΕΙς ΌΠΩς ΌΛΟΙ ΕΔΏ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΆΦΟΥΜΕ.

iris είπε...

δεν έχω γνωρίσει άνθρωπο που να μην έχει αυτό το παράπονο. Πως ενώ στα δύσκολα (και όσο οι άλλοι τον είχαν ανάγκη συμπληρώνω εγώ) ήταν δίπλα του αλλά όταν πια τα προβλήματα λύθηκαν οι άλλοι ήθελαν να φύγουν...

Χαίρομαι για τις ευχάριστες εξελίξεις. Μακάρι να πάνε όλα καλά και να αποδειχτεί πως είχες δίκαιο να επιμέμεις σε αυτή τη σχέση.

diastimata είπε...

@ sleeping_satelite
Καλώς ήρθες. Όποτε νομίζεις ότι θέλεις, είμαι ανοικτός σε οποιαδήποτε κουβέντα. Το email μου, στη διάθεσή σου:
diastimata@gmail.com

@ araxne
Σε ευχαριστώ για τις ευχές. Κι εγώ το ελπίζω. Θα τα λέμε για τις εξελίξεις.

@ maya
Αυτά πιστεύω κι εγώ για τα blog. Φαίνεται, όμως, ότι (όπως και σε κάθε νέο κίνημα, άλλωστε) κάποιοι έχουν διαφορετικές απόψεις για το πού και το πώς πρέπει να περπατάει. Ωραίος ο κόσμος μας, κι ακόμη πιο ωραίος, εξαιτίας αυτών των διαφορών. Σε νοιώθω κοντά.

@ iris
Ναι, έτσι είναι! Και θα το δεχτώ, βέβαια, αν έρθει, αλλά -ε, να μην λέμε και ψεματάκια τώρα- θα πονέσει. Ευχαριστώ. Το νοιώθω ότι θα χαρείς κι εσύ αν όλα πάνε καλά.

AVRA είπε...

καλη επιτυχια...αν και θα ειναι μακρυς ο δρομος.Εσυ ξερεις ομως απο δυσκολιες και φυσικα απο αναμονη...

Νομιζω οτι καταλαβαινω τι φοβασαι αλλα προς το παρον μην το σκεφτεσαι...θα δειξει , αλλο πραγμα εχει τωρα σημασια.Τα σχολια ανωνυμα ή μη θα υπαρχουν παντα...αλλα τα μπλογκς ειναι για να γραφουμε αυτα που νιωθουμε ..οποτε...μην μασας!

ANemos είπε...

Διαβάζω με δέος τα ζόρια σας. Καλό κουράγιο και στους δύο. Εύχομαι να βγείτε πιο δυνατοί!

Ανώνυμος είπε...

Χειροκροτώ και ζητωκραυγάζω!
Ζήτω! Εύγε! Ούρα!
Φιλιά πολλά και στους δύο σας

Кроткая είπε...

ακόμα κι εγώ που δυσπιστούσα, αρχίζω να ευελπιστώ...
για να δούμε!
καλό κουράγιο!

diastimata είπε...

@ avra
Ευχαριστώ. Όσο για τους φόβους μου, εντάξει. Αν είναι να ΄ρθει θε να ΄ρθει, αλλοιώς θα προσπεράσει! ΑΠλά θα αφήσει βαθιά ίχνη...

@ anemos
Από το στόμα σου και στου Θεού τ αφτί!

@ eliaggel
Ευχαριστώ. Μεταφέρω τα φιλιά κι ελπίζω σύντομα να πίνουμε μπίρα εμείς και λεμονάδα εκείνη στο Σέιχ Σου

@ krotkaya
Με το εξιτήριό της αρχίζουν τα δύσκολα. Είδομεν...