Πέμπτη, Ιουλίου 19, 2007

Μάνα

Τρεις μέρες τώρα είναι εδώ η μητέρα της. Μια γυναίκα που θεωρεί υπεύθυνο τον εαυτό της για όσα έγιναν, που ψάχνει απεγνωσμένα να μοιράσει την ευθύνη, που της αρέσει να ελέγχει και να λέει την άποψή της σε όλους, όποτε κι αν θεωρήσει εκείνη ότι είναι σωστό. Μια γυναίκα που κινείται συνεχώς, στο δικό της ρυθμό κι αν προλάβεις, έχει καλώς. Διαφορετικά, το τρένο φεύγει.
Είναι αεικίνητη. Μαγειρεύει τρία φαγητά την ημέρα. Επισκεπτόμαστε την Κατερίνα κάθε πρωί. Της δίνει συνεχώς φαγητό και καθαρά ρούχα. Και, βέβαια, εγώ έχω μετατραπεί σε ταξιτζή.
Το περίμενα, βέβαια. Δεν ξέρω αν κάνει καλό στην Κατερίνα, ή όχι. Ξέρω ότι δείχνει πιο ξέγνοιαστη τώρα που υπάρχει ένας άνθρωπος στο σπίτι, μαζί μου.
Εγώ είμαι λύκος. Πάντα έτσι ήμουν. Από 18 χρονών, όταν έκλαιγα στο μπαλκόνι, με "φίλους" που με παράτησαν (ενώ στην πραγματικότητα δεν ήθελαν να είμαι εγώ το κέντρο του δικού τους σύμπαντος). Από τότε, κινούμενος καθαρά εγωιστικά, πήρα την απόφαση να είμαι μόνος. Εκτός αγέλης.
Τράβηξα το δικό μου δρόμο επαγγελματικά. Κινήθηκα εκτός "φίλων", εκτός παρέας. Πήγα μόνος μου σε ένα γραφείο και ζήτησα να δουλέψω εκεί. Συνδέθηκα ως φίλος μόνον με πέντε συναδέλφους. Μόνον ο ένας με βοήθησε, θεωρώντας το υποχρέωσή του, επειδή τον είχα στηρίξει. Σπουδαίος άνθρωπος, σ αυτό το βρόμικο κύκλωμα.
Δεν πίστεψα σε φίλους που έρχονται και παρέρχονται. Παρέμεινα ανοικτός σε όλους, χωρίς να φοβηθώ να μιλήσω για τα προβλήματά μου. ΑΥτό τους τρόμαζε. Δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι ένας άνθρωπος είχε το χ πρόβλημα και δεν τον ένοιαζε να το συζητήσει με τον καθένα. Θέλω να πιστεύω ότι αυτός που είναι βιβλίο ανοικτό, δεν έχει να χάσει το παραμικρό. Ακούω βερεσέ επιχειρήματα του τύπου "δίνεις όπλα στους εχθρούς σου". Οι εχθροί θα βρουν όπλα, ούτως ή άλλως.
Το περίεργο είναι ότι ελάχιστοι είναι αυτοί που πιστεύουν πως ένας άνθρωπος μπορεί, πολύ άνετα, να ζήσει εντελώς μόνος.
Αυτές τις μέρες, η Κατερίνα ζει εντελώς μόνη. Πριν αρχίσουν οι συχνές επισκέψεις, την έβλεπα πιο δυνατή.
Χθες, όταν ήμουν εκεί μαζί με τη μητέρα της, η κουβέντα πήγε στο μετά: Μετά την έξοδο. Κι η Κατερίνα, αμέσως, απάντησε:
"Αν έβγαινα τώρα, θα ξαναέπινα".
Τα κεφάλια κατέβηκαν, πάλι. Δεν ξέρω, όμως, αν αυτή η ομολογία είχε να κάνει με την Κατερίνα, ή με την κατάσταση που βιώνε.
Σήμερα, στην επίσκεψή μας, μίλησε από μόνη της γι αυτό:
"Μη στεναχωριέστε. Να καταλάβετε ότι αυτό δεν είναι ένα κουμπί, που το πατάς και αλλάζεις. Θέλει προσπάθεια. Κάποιες φορές, εδώ μέσα, έχω σκεφτεί το ποτό. Κάποιες άλλες, σκέφτομαι το τι πέρασα και τι περνώ και δεν θέλω ούτε να ξαναδώ ποτήρι. Η ιστορία είναι τι θα γίνει μετά".
Τάδε έφη Κατερίνα.

7 σχόλια:

Σερσέμης είπε...

Δε γίνεται με τρόπο να πεις στη μάνα να σταματήσει τις επισκέψεις? Δε νομίζω να βοηθάνε...

Κατά τα άλλα καλό κουράγιο!

daydreamer είπε...

Σήμερα μόλις ανακάλυψα το μπλόγκ και διάβασα το μεγαλύτερο μέρος του.Θα ήθελα να αφήσω πολλές ευχές για καλή συνέχεια!Ελπίζω τα καλύτερα να έρθουν και για τους δυό σας!!
Καλησπέρες!

iris είπε...

μου φαίνεται πως το να παραδέχεται η Κατερίνα πως αν βγει τώρα θα ξαναπιεί είναι θετικό. Είναι ένα βήμα. Αναγνωρίζει την κατάσταση και δεν τρέφει αυταπάτες πως θα την αλλάξει. Για να αλλάξεις μία κατάσταση πρέπει πρώτα να την κατανοήσεις.

Καλή συνέχεια.

Кроткая είπε...

έχει δίκιο η Ίρις, τι περιμενες δλδ, μέσα σε 2 εβδομάδες να μεταλλαχθεί;; εξαρτημένη είναι, δεν έχει μια απλή ίωση.

αλλά είναι ένα μεγάλο βήμα προς την αναγνώριση του προβλήματος. Απλώς αναρωτιέμαι σε τι βοηθάει το να μείνει εκεί μέσα μόνο τόσο λίγο.

Και, ναι, η μαμά κάνει κακό και καλύτερα θα ήταν κάποιος υπεύθυνος από την κλινική να της το πει.

diastimata είπε...

@ Guadalquivir
Καλώς ήρθες. Η μαμά, ευτυχώς, αναχώρησε για την επαρχιακή πόλη στην οποία διαμένει. Γλιτώσαμε...

@ daydreamer
Καλώς ήρθες κι εσύ. Ευχαριστώ για τις ευχές. Ελπίζω.

@ Iris
Έχουμε, τελικά, πολύ δρόμο μπροστά μας. Θα... ξεποδαριαστούμε!

@ krotkaya
Αγαπητή Βελγίς, ο λόγος της παραμονής ήταν καθαρά παθολογικός: Να διαπιστωθεί αν έχει ανήκεστες βλάβες, σε συκώτι και άλλα όργανα. Και να υπάρχει άμεση βοήθεια στο στερητικό σύνδρομο. Δυστυχώς, δεν υπάρχει λύση στο πρόβλημα της αποτοξίνωσης, αφού και πάλι στον κόσμο θα καταλήξει. Λεπτομέρειες στο επόμενο ποστ.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δεν ξέρω τι να πω.
Και δεν θέλω να εκφέρω γνώμη για τη μητέρα της. Δεν περίμενα κάτι διαφορετικό, να πω την αλήθεια.

Εσύ πως είσαι; Τα βράδια δηλαδη..

Τώρα για το συναφι... τι να πω; Ότι έχεις άδικο (χωρίς να βγάζω ούτε τον εαυτό μου απ' εξω); Σχεδόν 25 χρόνια εσύ στην πιάτσα, καμιά 10αριά εγώ, και πόσους φίλους έχουμε κάνει; (ρητορική ερώτηση μάλλον)
Να τα πούμε από κοντά εντός των ημερών όπως λέγαμε ε; Τετάρτη - Πέμπτη;
Φιλιά και στους 2 σας

diastimata είπε...

@ eliagel

Μέσα.